Mariel71 schreef op: 10-04-2013 10:39:48 |
Misschien ben ik ook wel ongeduldig hoor maar het staat mij zo vreselijk in de weg en ik had gehoopt
vanmiddag al het eea te kunnen verzenden..... ff ter verduidelijking: Ik heb hier echt regelmatig (en dan bedoel ik eigenlijk best vaak) dat men aangeeft wat van mij te willen overnemen en dan vervolgens niet meer reageert of pas veel later (lees paar dagen) of het geld niet overmaakt! Uitzonderingen daargelaten hoor.... Ik word daar een beetje moedeloos van... als ik wat van iemand koop of overneem dan betaal ik het echt gelijk, en handel het gelijk helemaal af! eigenlijk net zoals in een winkel of in een webshop, nu reserveer ik het regelamtig, pak het soms al in, soms zelfs al met postzegels erop en dan hoor ik vervolgens niks meer of ontvang geen betaling..... Dit geld echt niet voor iedereen hoor..................... en soms geeft men ook aan de volgende dag pas weer tekunnen reageren of te betalen en dan is dit dus niet van toepassing..... maar ik word er wel een beetje moedeloos van ik krijg soms op bepaalde dingen best veel reakties maar moet ik het dan vast houden of niet. Ik zet het vaak ook op marktplaats en daar wordt het negen van de tien keer gelijk betaald ontvang ik de gegvens en klaar....... Het is echt niet aanvallend bedoeld hoor........... Of ben ik nu ongeduldig... ik snap ook wel dat men niet 24/7 achter de computer zit hoor.. maar ik krijg ok wel eens reakties van mensen die zeggen ik zit niet steeds achter de computer maar vervolgens zie ik ze wel op ML overal op reageren...... Vaak als ik wat koop of ergens op reageer dan wil ik het zelf ook zo snel mogelijk afgehandeld hebben, of ligt dit nu aan mij en moet ik echt meer geduld hebben ook als ik ondertussen veel andere reakties op bepaalde artikelen krijg??? |
Quote |
Liefje schreef op: 10-04-2013 19:46:13 |
Oke ik zie dat je begrijpt dat jezelf ook dingen niet goed hebt gedaan. Maar ik snap het niet ik ben gewoon heel makkelijk ik ga pas dingen inpakken als ik het geld heb en zet altijd heel duidelijk in de mail: als ik geen bevestinging krijg dat het is overgemaakt of het geld niet binnen 5 dagen ontvang verkoop ik gewoon verder. Als je mij mailt met ik heb intresse dan stuur ik meteen een mail terug waarin ik ook heel duidelijk zet: heb ik binnen 24 uur geen reactie verkoop ik gewoon verder. Als je je dan al even aan dingen irriteert dan had je dat zelf moeten gaan oplossen en heel duidelijk moeten zijn in je mails. Dit heb je niet gedaan en je hebt het zelf te lang doorlaten lopen waardoor je er een rot gevoel bij kreeg. |
Quote |
Mamsie schreef op: 10-04-2013 19:46:24 |
dar snap ik Chantal, maar dan houd je toch ook 3 dagen aan? je geeft mensen dan toch iets ruimte? Ik snap TO helemaal dat het heel frustrerend is als je continu er achterheen moet blijven gaan en je hoort vervolgens nog niets, alle recht om daar iets over te zeggen, maar als er dan kritiek komt neem dat ook op en zoals in haar laatste post zeg daar sorry voor en ga door. Je moet ook tegen kritiek kunnen! Zeker als je zo'n topic plaatst net nadat je eigenlijk heel ongeduldig bent geweest, is niet slim. Snap ik nog steeds haar frustratie, maar ik snap ook heel goed de reacties. En om dan maar meteen helemaal weg te gaan... Je kunt het ook uitpraten en gewoon weer doorgaan... |
Quote |
Sabina Mv Milou En R avi schreef op: 10-04-2013 19:48:39 | ||
Dit kan ik weer weerleggen. Caithy en ik hebben buiten ml om ook contact en zij heeft hierover zelfs tegen mij gemopperd... Zelf heb ik nooit iets besteld bij jou, kan zelf aardig met de naaimachine overweg. Maar als ik dit zo lees, je OP en je andere reacties dan vind ik je toch niet zo vriendelijk en zelfs kinderachtig overkomen. Je krijg een aantal reacties die niet in je straatje passen en het ligt noooooit aan jou, altijd aan een ander... | ||
Quote |
Mamaartje schreef op: 10-04-2013 19:48:57 |
Ik denk dat het ligt aan de instelling van meerdere. Niet alleen aan mariel, want ze geeft aan dat
ze wanneer ze zelf iets koopt het graag zsm afhandelt. Zo verwacht je dan ook dat een ander het
doet. Helaas werkt het in de praktijk niet altijd zo, dat kan door omstandigheden komen, maar ook
door laksigheid. Ik denk dat dit een veel voorkomend probleem is, zowel hier als op mp. Als men daar geen geduld voor heeft, kan men beter niks meer verkopen, of rechtstreeks op een markt ofzo. |
Quote |
Liefje schreef op: 10-04-2013 19:48:58 |
Maar sorry hoor je gaat toch ook niet weken op een betaling wachten? Dan laat je toch gewoon over je
heen lopen? Betalingen duren geen weken is betaling niet na 5 dagen binnen dan verkoop je gewoon
verder. Ontvang je de betaling alsnog na weken dan stort je het weer terug en zeg je jammer dan je
hebt te lang gewacht het is al aan een ander verkocht. |
Quote |
Sabinemvyinthe schreef op: 10-04-2013 19:49:21 | ||
Sis, jij bent de 'baas' hier. Dat Mariel hier wil stoppen met haar verkoop, komt hoogstwaarschijnlijk door de zin die ik nu quote.... ![]() | ||
Quote |
Liefje schreef op: 10-04-2013 19:50:38 |
Verkopen is zakelijk en als je verkoopt dan ga je echt niet weken lang wachten op een betaling ik
snap dat niet dat doe je toch ook niet in je webshop? Meid je hebt zelf teveel toegelaten en dan moet je eigenlijk achteraf niet zeuren maar regels gaan stellen. |
Quote |
Anne schreef op: 10-04-2013 19:52:15 | ||
maar Sabine dat zegt eigenlijk alleen maar dat Mariel hier niet meer moet verkopen, niks over haar persoontje toch? ![]() ![]() | ||
Quote |
Sammie schreef op: 10-04-2013 19:56:13 |
Ik krijg nu wel een flasback. Afzeiktopics, veranderende lay-outs - waar herken ik dat toch
van? ![]() ![]() ![]() |
Quote |
Sabinemvyinthe schreef op: 10-04-2013 19:56:40 | ||
Dat weet ik wel, maar ik zou me ook persoonlijk aangevallen voelen... ![]() | ||
Quote |
Bloemblaadje schreef op: 10-04-2013 19:58:24 |
Ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is hoe alle partijen erover denken....... |
Quote |
Sabinemvyinthe schreef op: 10-04-2013 19:59:48 |
Sis, ik zie jou ook niet als 'het baasje' hoor, maar ik kan me wel voorstellen dat anderen dat wel
doen. Niet op een vervelende manier hoor. Ik herken dat vanuit mijn werk, in mijn leidinggevende
functie tillen mijn medewerkers heel zwaar aan mijn woorden. Soms zijn ze zelfs een beetje bang van
me, hoe goed ik het ook bedoel ![]() Ik suggereer niks, ik bekijk de situatie alleen even vanuit een ander oogpunt. |
Quote |
Sabinemvyinthe schreef op: 10-04-2013 20:05:15 |
Begrijp ik, maar ik denk niet dat dat Mariel haar bedoeling is geweest. Zo ken ik haar althans niet.
Er zijn geen namen genoemd en ik heb haar niemand persoonlijk aan zien vallen. Natuurlijk heb ik de
verschillende discussies in dit topic wel gelezen. Ik vond het wel zo fair om mijn positieve ervaring te benoemen. Ik wilde Mariel toch nog enigszins een goed gevoel geven, want naar mijn idee verdiend ze dat ook. Er zijn niet alleen maar negatieve ervaringen met haar ![]() |
Quote |
Son schreef op: 10-04-2013 20:08:16 | ||
Lieffie ben je ![]() *heb er verder geen mening over* | ||
Quote |
Mariel schreef op: 10-04-2013 20:10:24 |
Maar er zijn nog nooit helemaal geen aanvaringen met mama life leden geweest ook niet toen ik dit
topic opende dus ik snap niet waar dat op gebasserd is. degenenen die reageerden, reageerden pas na aanleiding van mijn topic..... Ook snap ik niet dat mij noit persoonlijk is gemeld als er dan toch al klachten waren... nooit iets gehoord ik ben namelijk altijd beried om dit op te lossen. Persoonlijk vind ik het niet netjes dat ik zo zwart word gemaakt en negatief word neergezet... Ik heb alleen maar positieve reakties en complimenten gehad en nog nooit aanvaringen of iets anders.... |
Quote |
Sabinemvyinthe schreef op: 10-04-2013 20:12:14 |
Dat is waar. Maar waarom hebben de klanten met negatieve ervaringen dat dan nooit eerder aan gegeven
en krijgt Mariel nu in dit topic een bak met ellende over zich heen? Ik hou er nu over op hoor. Ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt. Mariel weet hoe ik over haar denk, dat is voor mij voldoende. Ik hoop dat ze dit rotgevoel snel achter zich kan laten. Ik weet haar nog gewoon te vinden ![]() |
Quote |
Mariel71 schreef op: 10-04-2013 20:14:39 | ||
Nou zo denk ik er dus ook over waarom niet persoonlijk melden aan mij en wel aan sis ??? Als er al klachten zijn los ik ze namelijk heel graag op...... Maar dan moet ik het wel weten en dan vind ikhet persoonlijk niet eerlijk om bij sis te gaan klagen. | ||
Quote |
Macife schreef op: 10-04-2013 20:18:47 |
tja soms als je online dingen verkoopt moet je gewoon achter de vot aan zitten bij sommige mensen..
hebben wij ook zowel in de shop al via mp... maar ja geduld is een schone zaak...en zeker als je online iets verkoopt. je wilt het verkopen of niet, vind het wel jammer dat je meteen je topic wilt verwijderen en niet meer wilt komen..dan had ik geloof ik allang weg moeten zijn..heb een tijd lang terug ook een topic geopend en die pakte ook giga verkeerd uit met sommige reacties..maar tja die ben ik al vergeten en we reageren net nog altijd fatsoenlijk tegen elkaar..dus waarom zou het bij jou ook niet gaan.. ![]() |
Quote |
Liefje schreef op: 10-04-2013 20:19:05 |
Mee eens als ik klachten zou hebben zou ik dat ook melden. En als mensen klachten over mij hebben
zou ik ook willen dat ze dat melden. Ik ga er ook vanuit dat jij dat hebt gedaan? |
Quote |
Roos schreef op: 10-04-2013 20:21:02 |
Blijkbaar begrijp je echt niet wat ik bedoel Mariel. En sommige andere ook niet. Ik heb gereageert
via pb dat ik iets wilde overnemen daarna na bed gegaan. Nog geen 14 u later heb ik dus al 4 pbtjes
gehad met of ik het nog wilde hebben enz. Om 9 u een pb met als je voor 11 uur niet hebt gereageert
dan gaat het na een ander. Het gaat dus om een tijdsbestek van uren waarin ook nog een nacht zit.
Kom om 16.00u op ml zie de pbs en even later dus dit topic. Nu moet ik vriendelijk reageren terwijl
het toch duidelijk is dat mariel onder andere mij bedoelt. Daarbij vraagt ze zelf of ze ongeduldig
is. Nouja behoorlijk dus. En ja ik zou dus nooit meer wat van dr kopen. Het gaat mij niet meer om
dat tuniekje maar wel om het feit dat iemand hier nu de zielige mariwl uirhangt terwijl ze zelf niet
bepaald correct bezig is geweest. |
Quote |
Mariel71 schreef op: 10-04-2013 20:36:28 |
Ik moet nog ff 1 keer reageren ik heb je niet vier keer ge pb hoor, en ik vind deze pb niet heel
onbeleeft: Hoi Naam, ik heb nog iemand die de tuniek en nog wat andere dingen over wil nemen, aangezien ik er echt snel vanaf wil, het staat mij vreselijk in de weg, hoor ik graag van je of je hem nog wilt hebben, bij geen reaktie voor 11 uur gaat hij naar de andere geintresseerde hoor. ik wil alles graag morgen en vrijdag verzenden en dus ook graag betaald hebben, omdat we volgende week in huis aan de slag gaan en dan wil ik het echt weg hebben. gr mariel Ik had daarvoor een keer gereageerd of je hem niog wilde en daar geen reaktie op gehad misschien niet netjes dat hij nu verkocht is maar daar heb ik al sorry voor gezegt.. verder heb ik niemand toegezegt iets te maken en degenen waar ik wat voor heb gemaakt heb ik persoonlijk een mail gestuurd. Ik heb ook diverse dingen voor mensen gemaakt en daar nooit meer wat op gehoord... maar goed.... ik heb gewoon geen zin in deze toestand... zo was het helemaal niet bedoeld..... Ik kan me ok wel vinden in de termijn van drie dagen hoor ik wacht vaak nog wel langer ik wil dan wel alleen graag de naw gegevens en een bevestiging dat men het over gaat nemen... maar goed in dit geval was ik dus te snel..... |
Quote |
Mamsie schreef op: 10-04-2013 20:43:46 |
nee niet langer wachten! Je zegt gewoon dat je binnen 3 dagen een reactie wil, en daarna skippen. Je geeft de ander ruimte en voor jezelf een afbakening. Het moet wel leuk blijven!!! Voor beide partijen!! En ik snap je frustratie, echt helemaal. timing was niet best zullen we maar zeggen! Maar goed je ziet nu wel in dat je misschien 99 van de 100 verkopen goed doet, die ene waarbij het niet goed gaat heeft ook je aandacht nodig. (maar ga vooral door met het maken van je prachtige jurkjes!!) |
Quote |
Sammy schreef op: 10-04-2013 20:45:56 |
geschreven woord komt vaak anders over dan gesproken woord. Eerlijk... als ik bovenstaande mail zou ontvangen zou ik mezelf toch even achter mijn oren krabben. Ik snap dat je het zo niet bedoeld. |
Quote |
Roos schreef op: 10-04-2013 20:53:21 |
Uhhh je hebt mij 4 keer een pb gestuurt. Maar goed Mariel ik zal in ieder geval nooit meer wat bij
je kopen. Succes verder. |
Quote |
Sabje Mv Jm En ?? schreef op: 10-04-2013 20:55:59 |
ergens denk ik gewoon dat je geen geduld wilde hebben,omdat die ander meer van jou wou overnemen en
Roos maar 1 ding, aangezien je er zo graag vanaf wil. je had Roos gewoon de hele dag de kans kunnen geven ,want misschien zit ze wil met een drukke agenda of moet ze werken, ze zou maar nachtdienst hebben moeten draaien,dan kan je niet voor 11 uur reageren hoor. en je had aan die andere persoon gewoon kunnen vragen om geduld te hebben tot morgen, was er niks aan de hand geweest,na mijn idee. |
Quote |
Roos schreef op: 10-04-2013 20:56:11 |
Gisterav om 20.20 eerste pb vanmorgen om 7.20 de tweede 8.50 u de derde en rond 11.00u de 4de. Maar goed ik vind het allemaal wel best. Schuif lekker alles bij een ander in de schoenen als je zelf niet weet wat je allemaal doet. |
Quote |
Liefje schreef op: 10-04-2013 21:06:07 |
Ach er zijn mensen die nu nog wel zullen willen blijven kopen van haar en anderen weer niet. Ik denk
in ieder geval niet dat dit ten goede is gekomen voor je verkopen. En eigenlijk mag ik hopen dat je anders met klanten omgaat in je webshop. Want klant is nog altijd koning en zeker als je een webshop hebt vind ik dat je wel iets bedachtzamer had moeten zijn toen je dit topic opende. |
Quote |
Roze schreef op: 10-04-2013 21:19:46 |
Ik wordt zelf een beetje 'zenuwachtig' als iemand zo in je nek zit te hijgen om te verkopen. |
Quote |