Marie8 schreef op: 05-04-2013 22:03:26 |
Ok. Wissel de batterijen
in mijn fototoestel, zet hem aan...lens schuift uit en toestel valt uit. Doet niks meer (check
dubbelcheck is echt kapot). Nu is het ding nog geen jaar oud en ik heb nog garantie. Formuliertje
ingevuld en kan 'm opsturen...maar nu staat er dit: Wij willen u erop wijzen dat er bij het onterecht claimen van garantie, door de fabrikant onderzoekskosten in rekening gebracht worden. Als er onterecht garantie wordt geclaimd, ontvangt u een prijsopgave voor reparatie. Als u akkoord gaat met deze prijsopgave, worden er geen onderzoekskosten in rekening gebracht. Gaat u niet akkoord en wilt u uw artikel ongerepareerd retour, dient u de onderzoekskosten te betalen. Deze kosten verschillen per fabrikant. Hoe willen hun bepalen dat er onterecht garantie geclaimd kan worden? Ergens anders staat dat het kan bij ondeskundig gebruik. Nu heb ik er niks mee gedaan, maar stel dat zij zeggen dat het komt omdat ik heb lopen pielen kunnen ze me dan verplichten die onderzoekskosten te betalen? |
Quote |
Marie8 schreef op: 05-04-2013 22:04:59 |
Hij was niet zo heel duur namelijk, dan koop ik liever een nieuwe. Maar ik vind gewoon dat ik er
recht op heb en vraag me dus af hoe zij dit kunnen bepalen? Ze moeten dat dan toch bewijzen? |
Quote |
Janneke01 schreef op: 05-04-2013 22:53:35 |
Denk zo'n 3/4 jaar terug hebben wij een camera opgestuurd omdat de lens die er bij zat kapot was. Ze
hebben m niet kunnen maken maar moesten wel een rekening van bijna 100 honderd betalen als we 'm
terug wouden hebben ![]() Als ie niet zo heel duur is kan je het altijd proberen, en anders ook gewoon de camera
'achterlaten' als ze met een rekening komen. |
Quote |
Deborah Mv Priscilla ,levi,stan schreef op: 05-04-2013 23:05:44 |
waarom zit er nog een garantie op ? |
Quote |
Marie8 schreef op: 06-04-2013 08:18:19 |
Omdat ie nog niet zo oud is. Is geloof ik bij de wet ook bepaalde tijd zo geregeld. Ik heb t er niet
bijgekocht ofzo. Ik ga m ook oosturen, maar vroeg me gewoon af hoe ze bepalen of er sprake is van 'ondeskendig gebruik'. En dat kunnen ze ook niet aantonen lijkt me, heb er echt niks raars mee gedaan. En dan zouden ze me toch nooit tot betalen kunnen verplichten? |
Quote |
Ikke schreef op: 06-04-2013 08:49:29 |
Ik had destijds bij mijn laptop en fotocamera extra garantie.. beide heb ik terug moeten
sturen en nooit problemen gehad hoor over ondeskundig gebruik (terwijl ik de camera dus wel een keer
had laten vallen ![]() |
Quote |
Marie8 schreef op: 06-04-2013 09:55:43 |
Nou weet je...ik heb t ook ooit gehad met een laptop. Ging ik naar de winkel, zeiden ze me dat het
niet onder de garantie viel omdat hij duidelijk gevallen was. Hele discussie, ben uiteindelijk
gegaan met laptop. Gaat een dag later mijn man...lekker zelfverzekerd naar binnen, zegt dat ie met de klantenservice gebeld heeft en ze gezegd hebben dat hij 'm voor maken met garantie daar gewoon af kon geven. En dat hebben ze toen gedaan. Dus ja... Het fototoestel heb ik besteld bij een online shop dus als ik hem opstuur weet ik daarna niet wat ze ermee gaan doen. |
Quote |